GROOT CULINAIR

Traditionele slagerij wordt culinaire eetwinkel. Groot Culinair is een succesvol antwoord op de verwachtingen van de Nederlandse klant van vandaag.

"Een paar jaar geleden had ik nog een traditionele slagerij, maar ik merkte dat het consumentengedrag snel aan het veranderen was. Ik vond dat ik daar moest op reageren."

De mensen willen gemak, gezond, eerlijk, lokaal, betaalbaar. Al die factoren hebben we aangebracht in dit nieuwe winkelconcept." 

Op onderstaande link kunt u een interview zien met Richard Groot, waarin hij haarfijn de transitie van slager naar culinaire eetwinkel uit de doeken doet.

INTERVIEW MET RICHARD GROOT

"De belangrijkste vereiste was een duidelijke routing met zelfbediening. Het moest een belevingswinkel worden met mooie materialen. De consument wil vandaag in een sfeervolle omgeving winkelen, maar het moet evengoed betaalbaar zijn.

We hebben er resoluut voor gekozen lage meubels te gebruiken omdat we het de klanten zo gemakkelijk mogelijk willen maken en tegelijk niet het gevoel geven dat ze in de supermarkt lopen."

Als je op zoek gaat naar een nieuwe winkel vol sfeer en een moderne koeling met CO2, dan kom je al snel bij het Belgische Frigomil uit.”

Richard Groot

"Wij wilden absoluut naar zelfbediening toe. Ten eerste is de Nederlandse klant er klaar voor. Je loonkosten zakken omdat je geen verkooppersoneel meer nodig hebt. En mensen kunnen op hun eigen tempo winkelen." 

"In die nieuwe gekoelde toonbanken van Frigomil kunnen we eigenlijk alles verkopen. Van tonijntartaartjes over steak tot kaas. Producten die we in de oude zaak niet verkochten, gaan nu vlot van de hand, daar zijn we wel verbaasd over." 

"Iedereen heeft het druk, ’s avonds zitten ze op sport, alle gezinsleden komen op wisselende tijden thuis. Dan kom je al gauw bij gemaksvoeding uit. Dat bieden we nu aan. Van kant-en-klare maaltijden tot snacks en soepen, noem maar op. Maar wel eerlijk en met verse ingrediënten. Ik ben blij dat het aanslaat."

"Het is zelfbediening maar het contact met de klant, in het nieuwe winkelconcept, is nu nog beter. In de oude winkel stonden klanten te wachten tot ze geholpen werden. Als het druk was dan hadden wij geen tijd voor een praatje. Nu verloopt dat veel vlotter."

"Toen ik begon te denken aan koeling voor de nieuwe zaak wou ik vooral niet achteruit investeren. In de klassieke koeltechnieken zitten koelvloeistoffen die over een aantal jaren worden verboden of ze zullen schaars zijn.

Collega's bleken heel enthousiast over CO2 koeling en zo ben ik in België terecht gekomen bij Frigomil. Zij zijn gespecialeseerd in winkelinrichting en koeling met CO2.

In de praktijk koelt het echt goed. En het verbruik is vandaag  een stuk goedkoper. De koelinstallatie zorgt tegelijk voor warm water. Daarmee hebben we onze eigen warmwatervoorziening, ook voor de vloerverwarming!"

"De samenwerking met Frigomil was uiterst professioneel en vriendelijk. Met professioneel bedoel ik: ook kritisch! Dat noem ik een goede begeleiding. Ik was onder de indruk." 

Ik had zo geredeneerd: als de verbouwing van de nieuwe winkel gedekt wordt door de omzetplus, dan ben ik al hartstikke blij, want dan kan ik nog tien jaar werken in een heel nieuw concept waarbij je weer volledig meedoet in de nieuwe markt. Maar het is zelfs beter dan we begroot hebben."

"Ik ben er niet alleen blij mee, ik ben ervan overtuigd dat het einde van de groei nog niet in zicht is. We hebben iedere week meer omzet. Ik merk elke dag het enthousiasme van onze klanten, op social media en in de winkel. Daar word je wel blij van als ondernemer." 

Richard Groot, Keurslager en culinair ondernemer.

Previous Next Alle "Slager" Alle winkelinrichting



Frigomil helpt u verder als ondernemer

Bel of mail vandaag nog

Bel ons E-mail ons

Altijd op de hoogte

De winkelier van de toekomst is op de hoogte. Abonneer u vandaag nog op de Frigomil Nieuwsbrief.

Volg ons op sociale media

Facebook Instagram